Sabtu, 07 Mei 2011

Merindukan Pelangi

Kamarin seolah bunga yang pernah layu mekar lagi
Kenapa tiba tiba menghilang dalam mimpi
Apa aku yang terlaluber harap asa menggapai awan
Heheheeh aku terdiam sejuta kata

Tak dapat kumengerti jalan hidup dan cinta

Kadang ia lembut bagaikan angin
Kadang ia menghiasi kekalutan
Kadang ia hadiahkan penawar dalam luka

Ingin menjerit dihamparan pantai

Tak ada yang melihat
hanya aku
Dan kamu pasir
Dan mungkin rerumputan yang menguning
Ataupun pepohonan ara yang rimbun
Aku belum mengerti



Rasa yang kini melekat
Ingin berangan untuk memikat
Hayal tak pernah menancap
Yang ada luka nestapa

Haahahaah..
Aku tertawa dalam dera
Biarlah yang kurasa ini mengalir ke sanubari ikhlas
Untuk mengajak kompromi hati yang miris

Bodoh ah....
Aku lelaki !!
Harus tegar
Setegar samudera mengapit lautan
Harus! tak boleh menyerah !!







Pilo 12:22PM

1 komentar: